jak wybrać prezenty świąteczne dla klientów

Wybieramy gadżety dla naszej firmy – krok po kroku

Obecnie istnieje wiele sposobów, aby docenić lojalnego klienta. Od wielu lat upominki reklamowe robią furorę na świecie. Rynek artykułów reklamowych rozwija się bardzo prężnie, z roku na rok zwiększając przychody. Nie ma obecnie firmy, które nie korzystałaby z tego typu promocji, a na pewno duże firmy nie mogą sobie na to pozwolić, jeśli chcą pozyskać i utrzymać swoich klientów.

Komu damy upominek?

To jest pierwsze pytanie, jakie musimy sobie zadać, wybierając gadżet reklamowy. Inne gadżety powinny trafić do pracowników firmy, do potencjalnych partnerów biznesowych i do stałych klientów. Inne prezenty wręcza się na szkoleniu wewnętrznym, a inne na poważnym spotkaniu biznesowym, które może zaowocować podpisaniem umowy. Musimy szybko zdać sobie sprawę z tego, że nie istnieje coś takiego, jak upominek nadający się dla każdego. Pracownikom na szkoleniu wewnętrznym można rozdać koszulki lub luzy z logo firmy, a klientom np. kalendarz książkowy, z delikatnie tłoczonym logo. Klient poczuje się doceniony, jeśli wybierzemy prezent specjalnie dla niego.

Gadżet reklamowy a nasza marka

Kolejny czynnik, który jest bardzo ważny przy wyborze gadżetów reklamowych, to nasza marka. Upominek powinien w jakiś sposób wyrażać to, co chcemy sobą zaprezentować jako firma. Jeśli jesteśmy znani jako solidna firma, chwalimy się usługami dobrej jakości, to nasz prezent dla klienta również powinien taki właśnie być. Plastikowy długopis, który za chwile rozpadnie nam się w rękach nie będzie dobrą reklamą dla przedsiębiorstwa z wieloletnimi tradycjami, które zwraca uwagę na wysoką jakość swoich usług. Zresztą, nikomu nie powinny pasować byle jakie gadżety reklamowe i o tym należy bezwzględnie pamiętać.

Sprawdź również jak dobierać gadżety sportowe!

Praktyczność vs oryginalność?

Na rynku znajdziemy wiele gadżetów. Możemy wybierać spośród tych praktycznych, które będą służyć naszym klientom w codziennym użytku, lub tych, które są okazałe i wyszukane. Gadżety nietuzinkowe na pewno zwrócą uwagę klienta. Lecz takie przedmiotu jak kubek, smycz, kalendarz czy koszulka z logo firmy mogą być używane dużo częściej, niż efektowny gadżet.

Określamy cenę i budżet

Gdy już ustalimy, kto jest adresatem naszego upominku i dlaczego chcemy go obdarować, trzeba pomyśleć nad budżetem na zakup gadżetów reklamowych. Oczywiście, im mniejszy budżet, tym mniejsze pole manewru, jednakże wiele firm ma naprawdę bogatą ofertę produktów, wśród których można dosłownie przebierać. Najłatwiejszym zadaniem jest ustalenie potrzebnej liczby upominków, na tym musimy skupić się w pierwszej kolejności.  Dopiero w momencie, w którym poznamy cenę jednostkowego upominku, możemy uznać, czy dane upominki są drogie, czy też należą do tych tańszych.

Ustalamy termin realizacji

Nie powinniśmy wybierać gadżetów reklamowych na ostatnią chwilę. Ten błąd może się na nas zemścić – może się okazać, że specjaliści nie zdążą wykonać upominków na czas i nasi klienci zostaną bez prezentów, a my będziemy musieli świecić oczami. Temat wyboru upominków warto przemyśleć wcześniej i odpowiednio się do niego przygotować.

Dobrze dobrany gadżet reklamowy może stać się doskonałą wizytówką firmy. Jeśli będziemy trzymać się powyższych wskazówek to nie powinniśmy mieć problemów z zamówieniem upominków, które zainteresują naszych klientów. Jednak jeśli pojawiają się jakieś wątpliwości zapraszamy na stronę reklamowygadzet.pl, gdzie konsultanci pomogą w wyborze upominków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *